BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Wednesday, February 29, 2012

stasistik SPA (civil engineer..)

halOooooo..halOooooo..

Sape kata sOnang nak dapat keja dalam bidang kejuruteraan...!!
Kalau ada sesiapa yang masih belajar or dalam alam persekolahan, 
hentikanlah niat anda untuk mendalami bidang enginering ni...
ye adek2 sekalian..


sila nengok nie..


Tengok stasistik yang dikeluarkan oleh SPA nie..
sebanyak 950 pemohon yang berjaya untuk layak ditemuduga 
daripada 6143 pemohonan!!! 
Dari 950orang itu, yang bertuah HANYA 14 ORANG ENGINEER SAHAJA... 
Kalau dipecah-pecah mengikut negeri, kuota satu negeri satu engineer yang layak selepas ditemuduga....cehhh..huhuhu...


psstt...musnah harapan nak koje ngn gov...huhuhu...:(

31 comments:

  1. ye ker???..biat btol..ce tgk utk cos meki lak.. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. btOi..nie stasistik yg d keluar kn oleh SPA..
      punye la susah nak kOje ngn govmen..huhuhu...

      Delete
  2. klu dh ditkdir kan mmg rezeki kita yg 1 kekosongan tu pn kita blh dpt...tp klu bkn rzki kita 1000 kekosongan pun blum tntu kita ada dlm kelompok tu...byk sabar...hehee pujuk diri sendri jugak ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. btoi2..rezeki org len2 kan..
      kenala manyak2 berdOa n bersabaq..
      cik k pun sedang pujuk ati yg luke lara nie..hehe ;)
      thanks cik mawar bg semangat..:)

      Delete
  3. xpe..leh cuba lagi..swasta pun banyak.. :)

    awk amik civil ke? tgh cari keje?

    P/s:saya antara 950 orang tu lah..tp tak berjaya...huhu ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. tg yana..
      yup..cik k amek civil eng..bru je grad..
      ingt bru nk mencuba nasib ngn gomen tp sungguh keciwa nengok stasistik nie..oo..yana penah dpt intervw ek..
      xpea2..insy 1 ari nnti ade la rezeki tue..;)

      Delete
  4. Jalan hidup & rezeki setiap orang tak sama. Penah dpt interview skali jek, tapi tak berjaya. Redha je lah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. btOi2..rezeki org len2 kan..insy, setiap yg berlaku pasti ade hikmah nye..:) Ooo..cik liyaa penah dpt intrvw ek, xpea2, nnti ade la rezeki tue..kite bdOa same2 k ;)

      Delete
  5. rzki kt mana2..jgn pts asa..n terus cuba =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tenkui cik zaza yg cute+miut....;)
      insy..cik k akan terus cuba n mencuba..hehe

      Delete
  6. takper..jgn putus asa...chaiyok2...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tenkui cik Ungu violet yg santek..;)
      insy..cik k x putus asa..cume ade sikit kiciwa ngn stasistik d atas tue..huhu :(

      Delete
  7. sabar yea.. ada rezeki xkemana yea dik.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tenkui kak nurul..
      tue la..arap2 ade lg rezeki nk keje ngn govnmt..;)

      Delete
  8. salam;
    ye ke?..kalau gitu bagu jadi cikgu,keluar je terus dapat kerja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam..
      skrg nie nak jadi cikgu pun ssh jugak..
      kna intrvw byk kali bru blh msk UPSI..huhu..

      Delete
  9. Fuyyooo.. payah jugak eyh nk cr kerja skrg. Kena kerja keras skit la lepas ni. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. GBM
      tue la..skrg nie dah ssh nk keje ngn govmnt,
      x mcm dOlu2..huhu..

      Delete
  10. jangan give up..kalo rezeki tak ada dgn gov melalui SPA, cari lah dgn kerajaan negeri, universiti or badan-badan kerajaan yg lain. normally dia keluarkan iklan dlm paper or internet..kena rajin mencari ye kucin brutal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok tenkui kak putri yg cute..;)
      mmg saye tiap2 ari terjah tenet n paper nengok2 koje2 kosong..
      hope cpt2 la dpt keje yg sesuai..huhuhu..
      apepun tq akak..bg smangat waja tuk cik kucinbrutal..;)

      Delete
  11. sobs.. bidang chemical ade x??

    ni yg tkot ni.. tp keje lmbt lgik huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo cik diyana amek chemical ek??
      nnti cik k cari kan k..
      la..keje lmbt lagi ek..cik k lagi takOt coz dah grad dah..huhu..

      Delete
  12. susah nak cari kerja sekarang.. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. btOi tue cik kay..
      skrng nie ramai sgt yg genius2..
      sO ssh la nk carik kOje..huhuhu..;(

      Delete
  13. kekosongan sikit tapi goverment kata banyak kerja kejuruteraan yang belum diisi huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo..yeke..
      blh sy tau dr mane info nie,yg awak dpt yea?? ;)

      Delete
  14. yey...dpt folo awek cantik :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tenkui cik syuhada comei..
      rerajin la singgh sini lagi ;)

      Delete
  15. fokus kt bil. calon simpanan tu.. ada 172, jenuh tggu kita, huh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tue la..
      punye la ramai calon simpanan..huhu..:(

      Delete
  16. kalo SPA mmg payah la sket.

    ReplyDelete

stasistik SPA (civil engineer..)

halOooooo..halOooooo..

Sape kata sOnang nak dapat keja dalam bidang kejuruteraan...!!
Kalau ada sesiapa yang masih belajar or dalam alam persekolahan, 
hentikanlah niat anda untuk mendalami bidang enginering ni...
ye adek2 sekalian..


sila nengok nie..


Tengok stasistik yang dikeluarkan oleh SPA nie..
sebanyak 950 pemohon yang berjaya untuk layak ditemuduga 
daripada 6143 pemohonan!!! 
Dari 950orang itu, yang bertuah HANYA 14 ORANG ENGINEER SAHAJA... 
Kalau dipecah-pecah mengikut negeri, kuota satu negeri satu engineer yang layak selepas ditemuduga....cehhh..huhuhu...


psstt...musnah harapan nak koje ngn gov...huhuhu...:(

31 dak cute+miut:

zuaida15 said...

ye ker???..biat btol..ce tgk utk cos meki lak.. :(

M@W@R Q@SeH said...

klu dh ditkdir kan mmg rezeki kita yg 1 kekosongan tu pn kita blh dpt...tp klu bkn rzki kita 1000 kekosongan pun blum tntu kita ada dlm kelompok tu...byk sabar...hehee pujuk diri sendri jugak ni

Yana Libra said...

xpe..leh cuba lagi..swasta pun banyak.. :)

awk amik civil ke? tgh cari keje?

P/s:saya antara 950 orang tu lah..tp tak berjaya...huhu ~

Liyaa Mf said...

Jalan hidup & rezeki setiap orang tak sama. Penah dpt interview skali jek, tapi tak berjaya. Redha je lah :)

^_^ Zaza Nur Iman said...

rzki kt mana2..jgn pts asa..n terus cuba =)

Ungu Violet said...

takper..jgn putus asa...chaiyok2...:)

kucin'_brutal said...

btOi..nie stasistik yg d keluar kn oleh SPA..
punye la susah nak kOje ngn govmen..huhuhu...

kucin'_brutal said...

btoi2..rezeki org len2 kan..
kenala manyak2 berdOa n bersabaq..
cik k pun sedang pujuk ati yg luke lara nie..hehe ;)
thanks cik mawar bg semangat..:)

kucin'_brutal said...

tg yana..
yup..cik k amek civil eng..bru je grad..
ingt bru nk mencuba nasib ngn gomen tp sungguh keciwa nengok stasistik nie..oo..yana penah dpt intervw ek..
xpea2..insy 1 ari nnti ade la rezeki tue..;)

kucin'_brutal said...

btOi2..rezeki org len2 kan..insy, setiap yg berlaku pasti ade hikmah nye..:) Ooo..cik liyaa penah dpt intrvw ek, xpea2, nnti ade la rezeki tue..kite bdOa same2 k ;)

kucin'_brutal said...

tenkui cik zaza yg cute+miut....;)
insy..cik k akan terus cuba n mencuba..hehe

kucin'_brutal said...

tenkui cik Ungu violet yg santek..;)
insy..cik k x putus asa..cume ade sikit kiciwa ngn stasistik d atas tue..huhu :(

nurulhanif said...

sabar yea.. ada rezeki xkemana yea dik.. hehe

yusuflaili(Goku) said...

salam;
ye ke?..kalau gitu bagu jadi cikgu,keluar je terus dapat kerja...

GBM said...

Fuyyooo.. payah jugak eyh nk cr kerja skrg. Kena kerja keras skit la lepas ni. :)

kucin'_brutal said...

tenkui kak nurul..
tue la..arap2 ade lg rezeki nk keje ngn govnmt..;)

kucin'_brutal said...

wasalam..
skrg nie nak jadi cikgu pun ssh jugak..
kna intrvw byk kali bru blh msk UPSI..huhu..

kucin'_brutal said...

GBM
tue la..skrg nie dah ssh nk keje ngn govmnt,
x mcm dOlu2..huhu..

Putri said...

jangan give up..kalo rezeki tak ada dgn gov melalui SPA, cari lah dgn kerajaan negeri, universiti or badan-badan kerajaan yg lain. normally dia keluarkan iklan dlm paper or internet..kena rajin mencari ye kucin brutal.

kucin'_brutal said...

ok tenkui kak putri yg cute..;)
mmg saye tiap2 ari terjah tenet n paper nengok2 koje2 kosong..
hope cpt2 la dpt keje yg sesuai..huhuhu..
apepun tq akak..bg smangat waja tuk cik kucinbrutal..;)

Diyana Norman said...

sobs.. bidang chemical ade x??

ni yg tkot ni.. tp keje lmbt lgik huhu

Cik Kay Jue said...

susah nak cari kerja sekarang.. huhuhu

kucin'_brutal said...

Ooo cik diyana amek chemical ek??
nnti cik k cari kan k..
la..keje lmbt lagi ek..cik k lagi takOt coz dah grad dah..huhu..

kucin'_brutal said...

btOi tue cik kay..
skrng nie ramai sgt yg genius2..
sO ssh la nk carik kOje..huhuhu..;(

beckhrooy said...

kekosongan sikit tapi goverment kata banyak kerja kejuruteraan yang belum diisi huhu

kucin'_brutal said...

Ooo..yeke..
blh sy tau dr mane info nie,yg awak dpt yea?? ;)

Syuhada said...

yey...dpt folo awek cantik :D

kucin'_brutal said...

tenkui cik syuhada comei..
rerajin la singgh sini lagi ;)

caliph shuriken said...

fokus kt bil. calon simpanan tu.. ada 172, jenuh tggu kita, huh...

kucin'_brutal said...

tue la..
punye la ramai calon simpanan..huhu..:(

aswadz said...

kalo SPA mmg payah la sket.